farhangfun
welcom to weblog fun

شبانه روز

سالن نمایش :
4
ساعت نمایش :
23:15

کارگردان :
امید بنکدار و کیوان علیمحمدی
نویسنده :
امید بنکدار و کیوان علیمحمدی
تهیه کننده :
سید جمال ساداتیان
مدیر تولید :
هایده قریشی
بازیگران :
نیکی کریمی، محمد رضا فروتن، مهناز افشار، حامد بهداد، حمید رضا پگاه، مهتاب کرامتی، خاطره اسدی، ستاره اسکندری، بهنوش بختیاری، مریم بوبانی، رویا جاویدنیا، فریبا جدیکار، فلامک جنیدی، نگار جواهریان، سعید فروتن، شاهرخ فروتنیان، بهروز قادری، ساعد هدایتی
مدیر فیلمبرداری :
مرتضی پورصمدی
عکس :
حافظ احمدی
طراح صحنه :
آیدین ظریف
طراح لباس :
شیده محمودزاده
صدابردار :
مهدی صالح کرمانی
بقیه ی موضوعات را در قسمت فیلم های سینمایی مشاهده کنید ونظرتون رو بگویید.

شنبه 19 / 7 / 1390برچسب:, :: 1:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

حامد بهداد و ميترا حجار نقش زوج فیلم «نارنجي‌پوش» را برای مهرجويي بازی مي کنند.

با مطرح شدن نام حامد بهداد و ميترا حجار براي بازي در فيلم سينمايي «نارنجي‌پوش» تازه‌ترين اثر داريوش مهرجويي با مضمون اجتماعي در اواخر تابستان جلوي دوربين مي‌رود. وحيده محمدي‌فر گفت: فيلمنامه توسط من و آقاي مهرجويي نوشته شده است. با تكميل شدن عوامل و بازيگران، فيلم اواخر تابستان در تهران جلوي دوربين خواهد رفت.
وي در ادامه به فضاي داستان اشاره كرد و گفت: داستان تحول عجيب يك مرد را روايت مي‌كند. اين شخصيت تلاش دارد تا با پاكيزگي محيط اطراف، به تطهير روح و روان خود بپردازد و به پاكيزگي روح دست يابد.
محمدي‌فر در ادامه افزود: تاكنون حامد بهداد براي ايفاي نقش اصلي داستان (عكاس) و ميتراحجار براي ايفاي نقش همسر وي به عنوان اولين گزينه هاي بازي مطرح شده‌اند.
همسر مهرجويي درباره داستان فيلم توضيح داد: داستان درباره مرد عكاسي است كه به ناگاه تحولي در زندگي‌اش رخ مي‌دهد او قصد دارد دنياي درون و بيرون‌اش را از شرآلودگي‌ها پاك نمايد.بنا بر اين گزارش، فيلم كاملاً شهري و اكثر لوكيشن‌هاي آن خارجي است.
بخش عمده فيلم در تهران و مابقي صحنه‌ها در شهرستان‌هاي اطراف فيلمبرداري خواهد شد.

داريوش مهرجويي با ساخت فيلم تحسين شده «آسمان محبوب» سال گذشته در جشنواره فيلم فجر شركت كرد و توانست جوايزي را از دو بخش بين‌المللي و داخلي جشنواره از آن خود سازد.

admin:برای دیدن تصاویر به ادامه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 3:54 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

موضوع ساخت «اشغال» با همکاری من شایعه است/ هیچ صحبتی در این زمینه با بهرام بیضایی نداشتم.

واروژ کریم‌مسیحی سینماگر سرشناس ایرانی که سالهاست در عرصه تدوین فعالیت دارد یک بار در سال 1369 فیلمی با عنوان «پرده آخر» را ساخت که چه به لحاظ تکنیک و چه به لحاظ محتوایی یکی از پیشروترین آثار زمان خود بود. کریم‌مسیحی یک بار هم در اواخر دهه هشتاد براساس اقتباسی از «هملت» فیلم «تردید» را ساخت که این فیلم هم در معیارهای تکنیکی زمان خود، اثری باارزش محسوب می‌شد.به تازگی خبری در یکی از رسانه‌ها منتشر شد با این مضمون که کریم‌مسیحی که فعالیت خود در سینما را با دستیاری بیضایی در تولید «رگبار» آغاز کرده از سوی شخص بیضایی مامور شده تا روند تولید یکی از فیلمنامه‌های بیضایی با عنوان «اشغال» را پی گیرد اما کریم‌مسیحی با اظهار اینکه چنین موضوعی واقعیت ندارد از این مساله سخن گفت که هیچ صحبتی در این باره میان او و بیضایی انجام نشده است. بخشهایی از گفته‌های کریم‌مسیحی را در ادامه می‌خوانید:

خبری که صحت ندارد
اینکه گفته می‌شود از سوی بیضایی که برای تدریس در خارج از ایران به سر می‌برد مامور شده‌ام که مقدمات تولید «اشغال» را فراهم کنم، صحت ندارد. این موضوع شایعه است و هیچ صحبتی در این باره میان ما صورت نگرفته است.

اگر بیضایی بخواهد، به او کمک خواهم کرد!
البته شک نکنید که اگر بهرام بیضایی از من بخواهد در تولید این فیلم به او کمک کنم، حتما این کار را انجام خواهم داد ولی تا وقتی که چیزی از سوی ایشان به من ابلاغ نشده دلیلی ندارد که من در این باره مذاکره‌ای انجام دهم.

سرگرم نوشتن هستم
این روزها بیشتر سرگرم نوشتن هستم ولی اینکه بخواهم فیلمی را کلید بزنم یا نه، معلوم نیست. بهتر آن است که پروژه‌ای را به طور جدی شروع کنم بعد راجع به آن صحبت کنم. در شرایط فعلی هیچ کار جدی را آغاز نکرده‌ام که بخواهم درباره آن صحبت کنم.


 

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 3:40 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

مواجهه رضا عطاران و حماسه ساز ملبورن جلوی آسانسور در «رضا هرگز نمی خوابد»

حضور خداداد عزیزی در فیلم رضا عطاران تنها به یک پلان خلاصه می شود، جایی که خداداد و عطاران با هم رو به رو می شوند و لحظاتی کمیک در فیلم شکل می گیرد. خبر حضور خداداد عزیزی در فیلمی سینمایی با کارگردانی رضا عطاران چند روز پیش منتشر شد. خبری که اهالی ورزش به خصوص فوتبال را متوجه فیلمی کرد که قرار است توسط بازیگر نام آشنای سینمای ایران کارگردانی شود.
خداداد در این فیلم تنها در یک پلان به ایفای نقش خواهد پرداخت. عزیزی در این فیلم بازیگر نقش واقعی خود در زندگی خواهد بود؛ یک فوتبالیست معروف.
پلانی که خداداد در آن حضور خواهد داشت، جایی است که او با رضا عطاران رو به رو می شود. عطاران در حال سوار شدن به آسانسور یک مجتمع است که با خداداد برخورد کرده و این برخورد و دیالوگ های رد و بدل شده بین این دو باعث شکل گیری لحظاتی کمیک می شود.

"رضا هرگز نمی خوابد" عنوان اولین فیلم سینمایی رضا عطاران در مقام کارگردان است.

گفتنی است در این فیلم بازیگرانی چون اکبر عبدی، مریلا زارعی، سروش صحت، ویشکا آسایش، اصغر سمسارزاده و البته خود عطاران هنرنمایی خواهند کرد و خداداد عزیزی همبازی ستاره های سینما خواهد شد.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 3:37 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

فيلم «حافظ» با حضور ابوالفضل جلیلی در پرديس سينمايي رازي نقد مي شود.

جلسه نقد و بررسي و نمايش فيلم 'حافظ' با حضور 'ابوالفضل جليلي' كارگردان اين اثر سينمايي و 'جواد طوسي' منتقد در پرديس سينمايي رازي برگزار مي شود. موسسه تصوير شهر روز سه شنبه اعلام كرد: فيلم سينمايي 'حافظ' ساخته ابوالفضل جليلي است كه در دومين جشنواره بين المللي فيلم رم حضور يافت و توانست جايزه ويژه هيات داوران اين جشنواره را از آن خود كند.
اين فيلم داستان يك حافظ قرآن است كه شخصيت بيروني و دروني او مورد بررسي قرار مي گيرد و به صورت نمادين به انديشه ها و افكار حافظ شيرازي، شاعر بزرگ ايران مي پردازد.
اين جلسه از سلسله جلسات نقد و بررسي فيلم است كه هر دو هفته يكبار با همكاري پرديس سينمايي و فرهنگسراي رازي برگزار مي شود.
علاقه مندان جهت شركت در اين نشست مي توانند ساعت 18 روز چهارشنبه در پرديس سينمايي رازي حضور يابند.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 3:35 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

شاید روزی از «جدایی نادر از سیمین» به عنوان موجی تازه در سینمای ایران یاد شود.

آن چه جدایی نادر از سیمین را ماندگار کرده ساختار پازل گونه فیلم/فیلم نامه آن است.که جدایی یا جا به جایی قطعه ای از آن، سبب می شد جدایی نادر از سیمین را نبینیم!...و شاید این اندازه تحسینش نکنیم. اصلا همین پازل به مفاهیمی که فیلم دنبال کرده کمک رسانده.و این قطعه ها را کارگردانی اصغر فرهادی، بازی های ساره بیات، لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، مریلا زارعی، بابک امینی، سارینا فرهادی (چه قدر بازی درخشان دارد این فیلم) و البته تدوین هایده صفی یاری تکه تکه کنار هم چیده اند.

شروع این بازی هم با نقد کردن ساده یک چک پول در آغاز فیلم توسط سیمین رقم می خورد، چیزی که به عمد روی آن تاکید نشده و تا پایان نیز اشاره ای به آن نمی شود تا سادگی خلق سوتفاهم های ساده زندگی را خود تماشاگر پیدا کند و لذت که نه، غبطه به خورد!

مهمترین ویژگی جدایی نادر... را باید حرکت در مسیر جستجوی حقیقت از دروغ دانست.
و مرز واقعیت و دروغ که چه زیبا فیلم نشان مان می دهد بس باریک است و در فاصله سنی کودک تا پیرمرد این دروغ چه ها که نمی کند.در سکانسی که بچه دوباره به خانه بر می گردد تا کیف جامانده اش را بردارد، پلانی بدجوری تماشاگر را به فکر می برد.جایی که کودک چشم در چشم پدر پیر گویی از روزگار اطراف شان کلافه شده اند: راستی چرا برای خلق حقیقت های مجازی این قدر باید دروغ گفت و حقیقی نشانشان داد. پدر آلزایمر گرفته پس از سبقت آدم ها برای پاک نشان دادن خود چه زیبا از کلام می افتد: همان دو کلمه حرفی هم که می زد حالا دیگه نمی زنه!

یا جایی که در پزشک قانونی نادر لباس پدر را باز می کند تا جراحاتی را به نمایش بگذارد، گویی اعتراض پدرش را نسبت به خود درک و از كارش صرف نظر می کند.
حتی دختر(که فرزند فیلم ساز هم هست و به نظر می رسد در واقع به نوعی حضور مستقیم تر کارگردان در میان آن جمع را دارد رقم می زند) با وجود برجسته کردن دروغ بزرگتر ها و سوال و جواب کردن آن ها،خود در مقابل دادگاه نیز از بیان حقیقت سر باز می زند.گویا خود فیلم ساز هم نمی داند که بالاخره حق را باید به کی بدهد!و همین زیبایی نمایش حقیقت که سر انجام نزد کیست جدایی نادر...را به یکی ازآ ثار شاخص سینمای ایران تبدیل کرده است.
این تحقیر شدن انسان در مقابل دروغی که ساخته و پرداخته خودش است و رودر رویی مقابل وجدانش و عدم مقاومت برابر آن را فرهادی چه دیدنی ترسیم کرده. نادر حتی تاب نگاه کردن در چشم دختر خود را هم ندارد که دروغی سرهم کند ، زن کارگر توان دریافت پولی که به حق نیست و از عذاب آن نگران است را در خود نمی بیند و معلم که دوباره می رود شهادتش را تغییر می دهد و...حتی سیمین که جریان پول گمشده را می داند چیزی نمی گوید تا در این "مجموعه دروغ ها" سهمی برای خود خریده باشد!

جایی خواندم که به جوایز اخیر این فیلم با دیده شک و تردید نگریسته بود.این که فیلم در کارگردانی ، فیلم نامه و بازی هایش اثر بسیار شاخصی است بعید می دانم کسی تردید کند.در سکانس پایانی فیلم و در دادگاه نیز مرد با وجود از دست دادن پدر باز حاضر به ترک وطنش نیست.فیلم هم که نمایش مشکلات زندگی فقط "یک خانواده" است که با بحران رو به رو شده و این انحطاط را حتی در خانواده آن کارگر با مشکلاتی که شوهرش دارد هم کمتر می بینیم ، پس بسط مشکل های زندگی نادر و سیمین به کل خانواده های ایرانی! که چرا فیلم ، زندگی ایرانی ها را سست نشان داده هم که نظر درستی نیست، پس مشکل چیست!

یادمان باشد جدایی نادر از سیمین فیلم بزرگی است. به همین دلیل و روح تازه اش به کالبد سینمای ایران و موفقیت ها و استقبال از فيلم در داخل و خارج ،شاید روزی از آن به عنوان موجی تازه در سینمای ایران یاد شود!
خوشحالم در زمانه ای زندگی می کنم که اصغر فرهادی کارگردانش است و نادر و سیمینش را روی پرده دیدم.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 2:35 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

جزئیات تازه از فیلم 50میلیارد تومانی «حضرت محمد ص» اعلام شد.

 مجید مجیدی مدتی است ساخت فیلمی درباره زندگی حضرت محمد(ص) را آغاز کرده است. مراحل مقدماتی و پیش‌تولید این پروژه که حدود سه سال به طول انجامیده از مهرماه سال 1386با فعالیت گروه تحقیق آغاز شده و اولین نسخه آن هم در نوروز سال 1388 آماده شده است.طبق پیش‌بینی های گروه سازنده،دوره‌ پیش‌تولید پروژه از خردادماه 1389تا شهریورماه 1390 تعیین شده و با پایان این مرحله فیلمبرداری آغاز می شود.

این اثر قرار است به شکل یک سه گانه سینمایی و مستقل از هم تولید شود که هر کدام از این بخش ها به مقاطع مختلف زندگی پیامبر اسلام(ص)می پردازد.در اولین فیلم،قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد پیامبر آغاز می‌شود و با 12 سالگی ایشان به‌ پایان می‌رسد.نکته مورد توجه در ساخت این اثر،ابعاد بین المللی آن است،به طوری که این فیلم با مشارکت گروهی غیرایرانی ساخته و نهایتا در بازارهای خارجی و برای مخاطبان سرتاسر دنیا عرضه شود،جمعی از عوامل بین‌المللی نیز برای انجام این پروژه دعوت به همکاری شده‌اند و اینک در کنار همکاران ایرانی‌ خود مشغول به ‌کار هستند.

از آنجا که این اثر درباره زندگی پیامبر اسلام است،پیش بینی می شد که بخش هایی از آن در مکه و مدینه فیلمبرداری شود اما گویا گروه تصمیم گرفته اند همه فیلم را در ایران فیلمبرداری کنند.پس از تحقیقاتی که درباره مشخصات جغرافیایی شهرهای مقدس مکه و مدینه انجام شد،مکان‌هایی که مشابهت لازم را با مختصات فیزیکی این دو شهر داشت،در ایران انتخاب شد. مکانی هم برای احداث مکه و مدینه در نظر گرفته شده و در حال حاضر کل شهر مکه با مشخصات 1400 سال قبل،در اندازه‌ یک به یک(مختصات واقعی)طراحی و ساخته شده است که پس از پایان ساخت فیلم،این دکور عظیم تحت عنوان شهرک سینمایی پیامبر اعظم(ص)به تمام پروژه‌های سینمایی جهان درباره‌ تاریخ اسلام امکان بهره‌برداری خواهد داد.

واقعیت این است که مجیدی قصد دارد پروژه ای را کلید بزند و در تاریخ سینمای ایران به عنوان یکی از افتخارات ثبت کند،که 35 سال پیش توسط فرد دیگری ساخته شد،فیلمی که مصطفی عقاد در سال 1976 ساخت،به نام"پیام"یا"محمد رسول الله"بود که هنوز بعد از گذشت سال ها برای مسلمانان و غیرمسلمانان سرتاسر جهان جذاب و دیدنی است.فیلمی که با حضور بازیگر مشهور سینمای جهان آنتونی کویین،در حافظه تاریخی مخاطب ماندگار شد.
تفاوت این فیلم با آنچه مجیدی می خواهد بسازد،در این است که فیلم"پیام"یا همان"محمد رسول الله"،داستان زندگی پیامبر اسلام را از چهل سالگی تا مرگ و در واقع داستان دوران صدر اسلام را تصویر می‌کند؛ولی مجیدی قصد دارد در یک سه گانه،همه زندگی حضرت محمد(ص)را نشان دهد.

عقاد خودش مسلمان بود ولی فیلم اش فقط برای مسلمانان ساخته نشده بود.گویا مجیدی نیز قصد دارد فیلمی بسازد که فقط مخاطبان آن،مسلمانان نباشند.اما تفاوت دیگر در این است که عقاد اصلی ترین نقش فیلم را به آنتونی کویین مرد غیرمسلمان هالیوود سپرد،اما مجیدی قصد دارد تمام بازیگرانش را از بین ایرانی ها انتخاب کند.نمی توان با اطمینان گفت که چه کسی می تواند پس از سال ها دوباره با چهره ای عرب وارد سینما شود و دوباره حال و هوای تاریخ اسلام را زنده کند،سوال اصلی این است که آیا نقش اول این فیلم بلند کسی خواهد بود که نقش خود پیامبر(ص)را بازی می کند یا مثل فیلم عقاد کس دیگری بار فیلم را بر دوش می کشد؟به نظر می رسد مجیدی نیز از هنرپیشه خاصی برای بازی در نقش بزرگسالی محمد(ص)استفاده نخواهد کرد اما اینکه چگونه این تصاویر را جلوی دوربین خواهد برد و چطور داستان اسلام را بازسازی خواهد کرد،جای سوال دارد.

مجیدی تا امروز تجربه های موفقی داشته ولی هیچ کدام در حوزه تاریخ اسلام نبوده است.این پروژه یکی از بزرگترین محصولات مشارکتی سینمای ایران خواهد بود و شاید بتواند 35 سال بعد از فیلم عقاد،دوباره اثری ماندگار در تاریخ سینمای ایران و جهان و در حوزه تاریخ اسلام باشد.

می توان گفت ساخت چنین پروژه هایی چه در حوزه سریال و چه سینما،می تواند در شفاف سازی تاریخ برای مردم بسیار مفید باشد.شاهد بوده ایم که در سینمای جهان چندین و چند فیلم سینمایی درباره زندگی پیامبر مسیحیان،عیسی مسیح،ساخته شده و اکثریت آن ها هم فروش قابل توجه و مخاطبان زیادی داشته اند،البته به دلیل تفاوت دیدگاه مذهبی میان اسلام و مسیحیت،آنها قادرند چهره پیامبرشان را به وضوح نشان دهند و حتی از بهترین بازیگران برای این کار استفاده کنند.

ساخت فیلمی درباره زندگی پیامبر اسلام(ص)به گونه ای که به تمامی زوایای زندگی او از کودکی تا پایان عمر بپردازد،تا امروز در سینمای ایران و جهان سابقه نداشته است،اما بیش از 200 فیلم درباره عیسی و 100 فیلم درباره موسی ساخته شده است.شاید محدودیت نشان دادن تصاویری از چهره پیامبر(ص)یکی از دلایلی است که باعث شده کمتر کسی سراغ ساخت چنین اثری برود،چرا که ساخت فیلم درباره زندگی فردی یک پیامبر،بدون نشان دادن چهره او به شکلی که بتواند تاثیرگذار و ماندگار شود،کار ساده ای نیست.

مجید مجیدی به عنوان تنها کارگردان ایرانی که نامش به فهرست اسکار راه یافته،دست به چنین کاری زده و قرار است با مبلغی بالغ بر 50 میلیارد تومان،این اثر را بسازد.اگر او بتواند از پس ساخت چنین فیلمی به خوبی برآید،بی شک نامش بار دیگر بر سر زبان ها خواهد افتاد و از او به عنوان کارگردانی نمونه یاد خواهد شد،چرا که پس از نزدیک به 40 سال سوژه ای را انتخاب کرده که برای مسلمانان بسیار مهم و جذاب است و قطعا با سرمایه گذاری و برنامه ای که برای این فیلم پیش بینی شده،می تواند یکی از بهترین فیلم های سینمایی دهه 90 باشد.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 2:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

«جدایی نادر از سیمین» پرفروشترین فیلم غیر کمدی تاریخ سینمای ایران شد.

نمایش دو فیلمِ پرفروش و پر سر و صدای امسال - که احتمالا فیلمی تا پایانِ سال بهشان نزدیک نخواهد شد - جدایی نادر از سیمین و اخراجی‌ها ۳ در حالی مدتی قبل در سینماهای تهران به پایان رسید که این دو فیلم در سینماهای این شهر روی هم رفته فروشی نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان داشتند. پنج فیلم اکران نوروزیِ ۹۰ (جدایی...، اخراجی‌ها ۳، یکی از ما دو نفر، سه درجه تب و زن‌ها شگفت انگیزند) مجموعا در سینماهای تهران فروشی معادل ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را تجربه کردند، آماری که هر چند نسبت به اکران نوروز سالِ قبل رشد بالایی به حساب می‌آید ، اما در قیاس با نوروز ۸۸، که ۴ فیلم - بجای ۵ فیلم - با بلیتی ارزان‌تر به همین میزان فروش در مجموع دست یافتند، نتیجه‌ای جز افتِ مخاطبِ سینمای ایران را برای ما بازگو نمی‌کند. لازم به ذکر است که متوسط قیمت بلیت برای سینماهای تهران در سال جاری چیزی در حدود ۳۲۰۰ تومان، و در سال ۸۸ ، ۲۵۰۰ تومان بوده است. هرچند این اعداد تقریبی به نظر می‌رسند و از طریق آن‌ها نمی‌توان به طور دقیق تعداد مخاطبانِ یک فیلم را به طور دقیق محسابه نمود.

جدایی نادر از سیمین: فیلم فرهادی دو هفته ابتدای اکران را در رده دومِ فروش سپری کرد. جالب آنکه پس از پایان تعطیلات، فروش فیلم فرهادی و ده نمکی به مدتِ چهار روز درست به یک میزان بود. که همین موضوع حتی حواشی و شک و شبهه‌هایی را نیز ایجاد کرد. اما سرانجام با آغاز پنجشنبه هفته سومِ نمایش این دو فیلم در تهران بود که "جدایی..." با ثبتِ رقم ۷۳ میلیون - که رکورد فروش روزانه این فیلم نیز باقی ماند - بلاخره به صدر جدول فروش هفتگی آمد. از آنروز تا مدتِ چهار هفته فیلم فرهادی تمام طول هفته را به استثنای جمعه‌ها، از فیلم ده نمکی بیشتر فروخت. تا آنکه از هفته هشتمِ نمایش، فروش فیلم فرهادی در روز جمعه هم از فروش فیلم ده نمکی پیشی گرفت و حتی در روزهای آخر اکران در تهران، جدایی مادر از سیمین روزانه دو تا سه برابرِ اخراجی ها3 می‌فروخت. (جدایی... در آخرین روز نمایش‌اش ۶ میلیون و اخراجی‌ها ۳، ۲ میلیون تومان فروختند).


قابل ذکر است آنکه با پایانِ تعطیلاتِ نوروزی، اختلاف فروش جدایی... و اخراجی‌ها ۳ رقمی حدود ۳۳۰ میلیون تومان بود، که این رقم در پایان اکران این دو فیلم، به عدد ۱۹۵ رسید.

"جدایی...» در حالی اکرانش را به پایان رساند که در هفته دهم نمایش‌اش هم صدرنشین گیشه بود و بالا‌تر از کمدی‌های فوتبالی‌ها و شرط اول که هفته نخستِ اکرانشان را می‌گذراندند قرار داشت. که با توجه به فروش طبیعتا نه چندان بالای فیلم فرهادی در هفته دهمِ نمایش اش، صدرنشینیِ آن در این هفته و در حضور کمدی‌های مدعیِ تازه اکران شده، اوج بحران مخاطب در سینمای ایران را نشان می‌دهد.


«جدایی...» جدای آنکه سومین فیلم پرفروشِ تاریخ سینمای ایران لقب گرفته، از حیث تعداد مخاطب نیز توانسته است پر مخاطب‌ترین فیلم غیرکمدیِ سینمای ایران طی ده سال اخیر - از بعد از سگ کشی لقب بگیرد. تنها کافی ست پرفروش‌ترین آثار غیرکمدیِ هر کدام از این سال‌ها را با قیمتِ بلیتهای سالِ اکرانشان تناسب داد. ملک سلیمان (۱۵۹۰ - ۳۲۰۰)، درباره الی (۱۱۵۷ - ۲۵۰۰)، دعوت (۸۶۴- ۲۰۰۰)، پارک وی (۳۹۶ - ۱۲۰۰)، میم مثل مادر (۵۳۵ - ۱۰۰۰)، چهارشنبه سوری (۴۱۶ - ۱۰۰۰)، دوئل (63۰ - ۸۰۰) و... .


با نگاهی به آمار فروش فیلم های غیر کمدی سینمای ایران؛ می توان متوجه این موضوع شد که از این پس «جدایی نادر از سیمین» لقب پرفروشترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران را یدک خواهد کشید.


نکته ی آخر و امیدوارکننده آنکه علی رغم کاهش مخاطبانِ سینمای ایران طی ۲ سال اخیر، فیلم تازه فرهادی اما توانسته است هم از حیث ریالی و هم از حیث تعداد مخاطب، هم در تهران و هم در شهرستان‌ها از درباره الی پیشی بگیرد. جدای از مباحثِ کیفی و جلب نظر منتقدان و فستیوال‌ها، فیلمهای این کارگردان نیز موفق شده‌اند هر کدام نسبت به ساخته قبلی سازنده‌شان مخاطبانِ بیشتری را جذب کنند و این خودش اتفاق جالبی ست و مهمتر از آن، یک الگو برای سایر فیلمسازانِ بخصوص عرصه ی اجتماعیِ ایران. که از این پس دیگر شعور و درکِ مخاطب را عاملِ عدم استقبال از آثار خود ندانند و ضعف فروش فیلم های خود را بیش از هر چیز دیگر متوجه عملکرد فیلمسازی خود بدانند.



درباره الی:
فروش در تهران: ۱۱۵۷ میلیون تومان
مخاطب در تهران: ۴۶۰ هزار مخاطب
فروش در شهرستان‌ها: ۷۵۰ میلیون تومان
مخاطب در شهرستان‌ها: ۵۰۰ هزار
مخاطب کل: ۹۶۰ هزار مخاطب



جدایی نادر از سیمین:
فروش در تهران: ۲۰۹۰ میلیون تومان
مخاطب در تهران: ۶۶۰ هزار مخاطب
فروش در شهرستان‌ها: ۱۲۰۰ میلیون تومان (تا این لحظه)
مخاطب در شهرستان‌ها: ۶۶۶ هزار مخاطب
مخاطب کل: ۱ میلیون و ۳۲۶ هزار مخاطب

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 2:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

وقتي كه هيچ دندان ماري بر حقيقت كارگر نمي‌شود

علی روئين‌تن در نوشتاري درباره «جرم» عنوان كرد: بد نيست در اين وانفسايي كه ركب بر مركب هم باب شده رفيقي به پاكي و اعتقاد به جذب همراهش دست در كيسه مار كند و بداند هيچ دندان ماري بر حقيقت كارگر نمي‌شود... روئين‌تن كارگردان تئاتر و سينما و سازنده فيلم‌هاي «دل‌شكسته» و «زم‌هرير» در نامه‌اي با عنوان «نامه‌اي براي مجرم «جرم» مسعود كيميايي» خطاب به اين فيلمساز از دريافته‌هاي خود از فيلم تازه اين سينماگر نوشته است. متن اين نامه به شرح زير است:

 

جرم نكرده ما تا كي عتاب دارد ؟
يك سو كنيم اكنون؛ مائيم و يار هر دو

درود بر شما و شرف‌ات مرد. نمي‌دانم از كجا شروع كنم فقط خوش به حال ما كه هم روزگار توايم و خوش به حال سينماي ايران كه تو هستي و تو را دارد. همين پر دلم مي‌كند كه يك برابر يك نيست كه شايد با چون تويي يك برابر صد هزار مي‌شود. براي من بريده و واداده در سينما ديدن مردي كه چهار پنج دهه خستگي‌ناپذير پشت هم خلق مي‌كند وخستگي‌ناپذير فيلم مي‌سازد و محكم بر اصول خود استوار است؛ حكم و دم مسيحا كيميا دارد. چقدر شخصيت‌هاي ماندگار نوشته‌اي وتصوير كرده‌اي و چقدر نسل‌هاي متفاوت تلاش كردند اداي قهرمان‌هاي برآمده از دل‌ات را در آوردند و براي هر نسلي يادگاري و نوستالژي‌اي در دل و جانش كاشته‌اي كه امروز مسعود كيميايي جريان جريانات سينما باشد. و «جرم» پر واضح مي‌گويدمان اين سال‌ها موسپيد نكردي كه دل سپيد كردي. سپيدي دلت جرم مي‌پوشاند و مجرم محرم مي‌كند و جرم را عفو. بعد از «دندان مار» كه رضا شهادت برادرش را آتشي سوزان و پيكان تيز مي‌كند هر بر جهت سودجو و ناموس‌ستاني اينك، پس از چهار پنج دهه فيلمسازي در «جرم» تصاويري ثبت كرده‌اي لايتناهي. سياه و سپيدي فيلمت آنقدر روشن و خالي از رنگ‌هاي رنگ زده امروز آدم‌هايي شده كه پي‌رنگي‌اند و تو بي‌رنگي را در كنتراست سياه و سفيد فرياد زده‌اي و همراهانت هم فهميده‌اندت و هم با تو باليده‌اند.

ايرج رامين‌فر استادي‌اش را نمايان ساخته و تورج منصوري نگاهش را در پس ديدگاه تو برا كرده است. در «جرم» پولاد كيميايي در بازيگري هم پولاد است، حامد بهداد همه نوستالژي‌هاي بازيگري‌اش را به رخ كشيده است. داريوش ارجمند با صلابت و فهيم است، مي‌داند از كدام شير آب خورده است و مسعود رايگان دست نيافتني. جلال پيشوائيان پس از سال‌ها بوي جلال مي‌دهد و مي‌داند بايد با مردم بود و لعيا زنگنه درخشان است. چون كوكب بخت عقيق انگشتر ملك جمشيد. دريك كلام جرم به «كيميايي» نزديك است. و كيميايي نسل تازه و هواي تازه و فضاي امروز را دريافته و هوشش از مبارزه و رفاقت را نمي‌فروشد. اين زايش تازه در پس سال‌هاي انقلاب و سينماي انقلاب فقط و فقط نشان‌گر تلاش مردي خستگي‌ناپذير است كه بي‌وقفه اعلام مي‌كند در هر سال و سنه‌اي به آن و لحظه‌اي بكر مي‌توان رسيد. و شما اينك رسيده‌اي در اوج به اوج. گويي تصميم گرفته‌اي از قله‌اي به قله‌اي پاگذاري و در مكتب استدراكي كيميايي پويايي و سليقه‌سازي به سياق خودش مكتب باشد و بماند و...
«جرم» اوج اوج است و حديث جوانان امروز كه حيران و سرگردان فقط و فقط مي‌خواهند و متوقع‌اند و به همين راحتي‌ها هم قانع نمي‌شوند.شورشان بر شعورشان مي‌چربد و فضاي مجازي ارتباط رايانه‌اي عمق‌شان را كاهيده است. بد نيست در اين وانفسايي كه ركب بر مركب هم باب شده رفيقي به پاكي و اعتقاد به جذب همراهش دست در كيسه مار كند. و بداند هيچ دندان ماري بر حقيقت كارگر نمي‌شود. و روسپيدي را از سياهي روي حاجي فيروز بجويد و در يك دست دايره زنگي و در دست ديگر تفنگ نگيرد بي آن كه بداند احساس‌اش و هوش‌اش را به بازي گرفته‌اند و به تصاحب و خريد و اغفال هوش‌اش بر آمده‌اند. آنقدر و آنقدر «جرم» برايم جذبه داشته كه مي‌توانم همين طور بنويسم. شايد نوشتن‌ام به شما دليل باشد براي بزرگ كردن خودم. كه كيميايي را نيازي به نوشتن من نيست. اما در اين گير و گرفت «زم‌هرير» و خداحافظي و كم‌تواني‌ام براي ادامه شايد نوشتن اين نامه، يك پيام فرامتني باشد برايم كه زنده‌ام. آري زنده‌ام كه زندگي و پويايي كارگردان مولف و ماندگار سينماي ايران، نور رو به رويم شده و مي‌توانم پر دل فرياد برآورم «جرم» عفو هنرمندان سينماي ايران است و مجرم «جرم» ضامن اين عفو بزرگ ملي.
بزرگ ماني، بزرگ گويي و نامردم گوي مردم نباشي.

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 2:25 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

آیا تماشای «ورود آقایان ممنوع» در هفته اول نمایش فقط مختص بانوان خواهد بود؟!

علی سرتیپی مدیر فیلمیران و تهیه کننده فیلم سینمایی "ورود آقایان ممنوع" در گفت وگو با سایت سینمای ما عنوان کرد: قصد داریم در هفته اول نمایشِ "ورود آقایان ممنوع" ، تماشای این فیلم را فقط مختص به بانوان کنیم تا فقط بانوان محترم بتوانند به دیدار این فیلم بیایند. پس از گذشت هفته اول، دیدن این فیلم برای عموم –اعم از مرد و زن- آزاد خواهد شد و همه می توانند به دیدن این کمدی بیایند. سرتیپی دلیل این کار را پیش بینی استقبال گسترده مردم از این فیلم عنوان کرد و گفت: به نظر ما استقبال گسترده ای از این فیلم به عمل خواهد آمد، به همین دلیل، درخواست کردیم هفته اول فقط مختص به بانوان باشد تا آنان بتوانند به راحتی به دیدن این فیلم بیایند و برای تماشایش به مشکلی برنخورند. مخصوصا که مطمئنیم بانوان محترم از این فیلم بسیار خوششان خواهد آمد و استقبال گسترده هم خواهند کرد.

سرتیپی در مورد هماهنگی های صورت گرفته در مورد این ماجرا به سینمای ما گفت: برای تحقق این درخواست باید 3 نهاد مختلف را راضی کنیم. وزارت ارشاد ، شورای صنفی و سینماداران. مذاکره مان با سینماداران نتیجه داد و سینماداران پذیرفتند که هفته اول فقط به بانوان را برای دیدن این فیلم بلیط دهند. اما مذاکراتمان با وزارت ارشاد و شورای صنفی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است و همچنان در حال مذاکره هستیم. امیدوارم بتوانیم در چند روز آینده رضایت این دوستان را هم برای انجام این مهم به دست آوریم.

لازم به ذکر است "ورود آقایان ممنوع" از صبح چهارشنبه هفته پیش رو نمایش اش در گروه سینمایی قدس آغاز خواهد شد.

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 2:20 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

علي معلم به نقد فرهنگي و سينمايي اين روزها آبرو و اعتبار داد.

برنامه «هفت» جمعه شب بيستم خرداد 1390 نقطه عطفي در برنامه‌سازي تلويزيون درباره سينماي ايران بود. در فضاي پر سوءتفاهم و دلگيرانه‌اي كه بخش نقد اين برنامه به واسطه تك صدايي تحميلي و انحصار اجباري به آن تن داده بود، حضور علي معلم در نقد و بررسي فيلم «جرم» ساخته مسعود كيميايي اتفاقي فرخنده و خجسته بود كه خيلي چيزها را براي خيلي‌ها روشن كرد.

علي معلم در مقابل منتقد ثابت برنامه و مخالف فيلم «جرم» و سازنده‌اش چنان با تسلط، منطق، استدلال، سواد، بينش اجتماعي فرهنگي، شناخت و احاطه به موضوع حرف زد كه نه تنها طرفداران و دوستداران سينماي كيميايي را اغنا كرد، بلكه مخالفانش را هم به تحسين و اي بسا پذيرش چيزهايي واداشت كه مدت‌ها بود در فضاي نقد سينمايي و هنري جامعه كم‌تر نشاني ازش پيدا مي‌شد. معلم - به جناس اسمش مثل يك آموزگار مسلط - به منتقد ثابت «هفت» و مخاطبان برنامه درس تحليل فيلم و نقد هنري داد و نشان داد كه فقدان و كمبود نقد جامعه‌شناسانه و تحليل فرامتني در تبيين و تفسير يك اثر هنري و مشخصاً يك فيلم چه نتايج وخيمي دارد؛ نتايجي از جمله افتادن منتقد برنامه "هفت" به دامن توهين و زشت‌گويي و رديف‌كردن ايرادهاي گاه بني‌اسرائيلي و كليشه‌اي و تك خطي كه همه‌شان در مقابل توضيح‌ها و توصيف‌هاي درست و منطقي معلم رنگ باخت و فرو ريخت تا معلوم شود دست و چنته برخي منتقدان سينمايي ما در تحليل برخي آثار پيچيده و مهم و موثر فيلمسازي مثل كيميايي تا چه حد خالي بوده است.

تا همين‌جا بايد چند خوشحالي را به صراحت اعلام كرد؛ يك اين‌كه از اين به بعد ديگر لازم نيست براي ديگران توضيح داد كه فلان منتقد، نماينده و نماد و شاخص صنف ما نيست و الگوهاي بهتري هم براي اين عرصه وجود دارد (و اين فقط يكي از آن جمع بود)؛
دو اين‌كه اميدوارم چند مناقشه ريشه‌اي و بي‌اساس كه سال‌هاست روي تحليل و نقد سينمايي ما سايه انداخته، با مرور و يادآوري حرف‌هاي علي معلم در برنامه حل و فصل شده باشد و نگاه به كارنامه و آثار متاخر و حتي متقدم فيلمسازان مهمي مثل مسعود كيميايي، علي حاتمي و داريوش مهرجويي كه بيش‌ترين لطمه را از اين نگاه‌هاي كليشه‌اي و تهي و بي‌پشتوانه خورده‌اند، شكل عوض كند و رنگ ديگري بگيرد؛
سه اين‌كه حالا سطح و استاندارد نقد و تحليل فيلم و اصلاً الگوهاي مناظره يا مباحثه و گفت‌وگوي فرهنگي - سينمايي در برنامه‌هاي تلويزيون چند پله‌اي ارتقا پيدا كرد و بينندگان و مخاطبان اين برنامه و برنامه‌هاي مشابه هر چيزي را به جاي نقد فيلم قبول نخواهند كرد. اعاده حيثيت از منتقد سينما و فضاي نقد و تحليل فرهنگي هنري در برنامه "هفت" اين هفته مديون صراحت و جسارت و تسلط علي معلم، گزينش خوب و هوشمندانه و فضاسازي درست فريدون جيراني، وقت كافي دادن مديران تلويزيون و شبكه سه براي به بار نشستن و عقيم نماندن بحث، بحث‌انگيزي فيلم «جرم» و سازنده‌اش و البته گوش شنوا و سعه صدر و كوشش مسعود فراستي براي آموختن و پذيرش منطق و استدلال است.

 اين برنامه را به فال نيك مي‌گيرم، به آمار اس‌ام‌اس‌هاي يك برنامه گفت‌وگو محور نيمه شبي به عنوان يك نويسنده سينمايي مي‌نازم و اميدوارم اين جلسه باب بحث‌هاي جدي‌تر و ريشه‌اي‌تري را براي سينماي ايران باز كند كه اين روزها بيش‌تر از هميشه به گفتن و شنيدن تحليل‌هاي همه جانبه و عميق و بنيادين نياز دارد.

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 2:15 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

«بانویی از ماه» با حضور محمدرضا گلزار و نیکی کریمی و محمدرضا گلزار ساخته می‌شود.

انیمیشن تلفيقي بانویی از ماه به کارگردانی امیر مهرتاش محمدی و تهیه کنندگی حمید و مجید آقاگلیان ساخته می شود. در اين فيلم محمدرضا گلزار و نيكي كريمي نقش‌هاي اصلي دارند.از دیگر بازیگران این انیمیشن می توان به جمشید مشایخی و فردوس کاویانی اشاره کرد.

داستان این انیمیشن درباره مردی است که به همراه همسر و فرزندش وارد دنیای خیالی می شوند و با اتفاقات باور نکردنی روبه رو می شوند.
گفتنی است امیر مهرتاش مهدوی پیش از این مستند جمشید مشایخی و مستند ساکنین سرزمین سکوت درباره زندگی و آثار خسرو شکیبایی را در کارنامه خود دارد.
سال گذشته فيلم راز دشت تاران با همين حال و هواي فانتزي كودكانه ساخته شد ولي در اكران عمومي به موفقيتي دست پيدا نكرد.

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 2:10 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

ساخت فیلم «شهر آیینه ها» به دليل پرداخت‌نشدن وام متوقف شد.

فیلم «شهر آیینه‌ها» که قرار بود به کارگردانی سامان استرکی ساخته شود، در مرحله پیش تولید متوقف شد. استرکی در این رابطه گفت: آقای شمقدری پرداخت وامی را که ماه‌ها طول کشید تا فارابی برای فیلم تصویب کند، متوقف کرد.»
وی در ادامه گفت:«آقای شمقدری ساخت این فیلم را جزو اولویت‌های کاری‌شان تشخیص ندادند. من نمی‌دانم چطور فیلمی برای کودکان و با موضوع دروغ  كه کارشناسان فارابی ساخته شدن آن را الزامی تشخیص دادند، جزو اولویت کاری معاونت سينمايي نیست؟ اگر چنين است، پس چه چیزی در جامعه ما اولویت دارد؟»
گفتني‌ست كه  فيلم «صندلي خالي» سامان استركي هم با وجود تحسين و جايزه جشنواره فجر، سال گذشته بدون امكان نمايش عمومي به شبكه نمايش خانگي راه يافت و موجب واكنش و اعتراض كارگردانش شد.

admin:می توانید دیگر مطالب  راجع به تلویزیون وسینما را در قسمت اخبار تلویزیون وسینما مشاهده کنید.متشکر

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:5 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

گردش مالی اکران نوروز از از هفت میلیون تا چهار و نیم میلیارد تومان!

با نمایش دو فیلم «برف روی شیروانی داغ» و «خیابان بیست و چهارم» اکران دوم بهار از هفته گذشته آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این اکران در حالی کلید خورد، که از فیلم‌های اکران اول، دو فیلم «اخراجی‌ها3» و «جدایی نادر از سیمین» همچنان در صدر فروش هفتگی بوده و ظاهرا حالا حالاها نباید به انتظار افت فروش‌شان بنشینیم.

فیلم‌های «برف روی شیروانی داغ» و «خیابان بیست و چهارم» بنابر اعلام دفاتر پخش خود، تا کنون در دو روز اول اکران‌شان به ترتیب هفت و هفت میلیون و 200 هزار تومان فروخته‌اند. «خیابان بیست و چهارم» به کارگردانی سعید اسدی در 14 سینما و فیلم «برف روی شیروانی داغ» به کارگردانی محمد هادی کریمی در هفت سینما به روی پرده رفته‌اند.

همچنین بنا بر اعلام مدیر دفتر پخش فیلمیران، فیلم «جدایی نادر از سیمین» پس از یک ماه نمایش یا حضور در 30 سینما، یک میلیارد و 650 میلیون تومان فروخته است. این رقم در کل کشور دو میلیارد و 550 میلیون تومان است.

«اخراجی‌ها 3» نیز پس از یک ماه، با فروشی معادل یک میلیارد و 940 میلیون تومان در تهران، و 4 میلیارد و 540 میلیون تومان در کل کشور به فروش خود در اکران ادامه می‌دهد. سومین اثر بلند مسعود ده‌نمکی به مانند فیلم اصغر فرهادی 30 سینما از مجموع سینماهای پایتخت را در اختیار دارد.

همچنین بنا بر اعلام دفتر پخش «هدایت فیلم» نمایش «یکی از ما دو نفر»، آخرین اثر تهمینه میلانی در 10 سینما ادامه دارد. فروش این فیلم بعد از یک ماه به 320 میلیون تومان رسیده است. «زن‌ها شگفت‌انگیزند» دیگر فیلم اکران اول نوروز نیز بعد از سی روز 115 میلیون تومان فروخته است. این فیلم هم اکنون در سه سینما بر روی پرده است. 


فیلم
تعداد سالن
مدت زمان نمایش
فروش (تومان)


اخراجی‌ها 3
30
30
1.940.000.000


جدایی نادر از سیمین
30
30
1.650.000.000


یکی از ما دو نفر
10
30
320.000.000


زن‌ها شگفت‌انگیزند
3
30
115.000.000


خیابان بیست و چهارم
14
2
7.200.000


برف روی شیروانی داغ
7
2
7.000.000

admin:نظرتون راجع به این مطلب و امار رو حتمآ بگید ممنون.

شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 8:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

تکلیف «زندگی با چشمان بسته»،«من مادر هستم»، «انتهای خیابان هشتم»، «اسب حیوان نجیبی است» و «سبب من» چیست؟

تعداد قابل توجهی از فیلم‌های متقاضی حضور در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر و نیز فیلم‌های آماده نمایش سینمای ایران، از تکلیف روشنی برای نمایش عمومی برخوردار نیستند. در شرایطی که یکی از سیاست‌های معاونت سینمایی طی دو سال اخیر، رفع‌توقیف فیلم‌هایی بود که در دوران گذشته، بنا به دلایل مختلف نتوانسته بودند رنگ پرده را ببینند، در سال گذشته نیز فیلم‌هایی ساخته شدند که مجوز نمایش در جشنواره فیلم فجر را به دست‌نیاوردند و در نتیجه اکران عمومی آنها نیز نامعلوم است.

مقصر کیست؟
در سینمای ایران که از مشکلات بسیار رنج می‌برد، از این که فیلمی ساخته شود، اما روی پرده نرود، تنها می‌توان به عنوان اتلاف بودجه، وقت و توان هنرمند یاد کرد. حال باید دید در این میان چه کسی مقصر است؛ فیلمساز یا اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد؟

برخی‌ها معتقدند فیلمسازان ایرانی، آنچه را می‌سازند بسیار با آنچه به عنوان طرح یا فیلمنامه اولیه ارائه داده‌اند و موفق به کسب پروانه ساخت شده‌اند متفاوت است و در حقیقت، فیلمساز به میل خود صحنه‌ها، دیالوگ‌ها و شخصیت‌هایی به فیلمنامه اولیه اضافه کرده و موجب شده نتیجه نهایی مورد پسند مدیران سینمایی قرار نگیرد.

بسیاری از کارشناسان نیز، دلیل این دست اتفاقات را سهل‌انگاری در صدور پروانه ساخت اداره ارزشیابی و نظارت می‌دانند و معتقدند برخی از فیلم‌های توقیف‌شده سینمای ایران (که مدیران سینمایی گذشته و حال همواره در به کار بردن این واژه محتاط عمل کرده‌اند) در «خلاصه داستان» مشکل داشته‌اند و مشخص نیست چرا مدیران اداره نظارت و ارزشیابی در زمان برخورد با فیلم از یاد می‌برند که به چه فیلمی مجوز داده‌اند و البته در برخی موارد، مشکل پیش آمده برای یک فیلم نظارتی نبوده و فیلم از سوی ارگان دیگری دچار مشکل شده است. برای مثال می‌توان فیلم‌های «سفر سرخ» و «به رنگ ارغوان» در گذشته یا «اسب حیوان نجیبی است» را نام برد که این آخری در جشنواره فجر سال گذشته دچار مشکل شد.

فیلم‌های روی لبه تیغ
از میان فیلم‌هایی که روی لبه تیغ هستند و هنوز اکران آنها مشخص نیست، می‌توان به چند نمونه اشاره کرد. برای مثال دو فیلم اخیر فریدون جیرانی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درنیامدند. گرچه یکی از این فیلم‌ها قرار بود در بخش نوعی‌نگاه به نمایش درآید، اما این اتفاق هم نیفتاد. گفته شد که فیلم «قصه پریا» به دلیل نمایش صحنه‌های اعتیاد نتوانست اکران شود، اما سرانجام پروانه نمایش فیلم نیز صادر شد، اما «من مادر هستم» به دلیل برخی روابط موجود در فیلم، نتوانسته مجوز اکران بگیرد و مشخص نیست این روابط چگونه باید اصلاح شود تا فیلم قابل نمایش شود.

اما فیلم «انتهای خیابان هشتم» به کارگردانی علیرضا امینی که مورد توجه کارشناسان و منتقدان قرار گرفته بود و حتی در ایام جشنواره فیلم فجر تلاش‌هایی برای کسب مجوز نمایش این فیلم صورت گرفت، هنوز موفق به دریافت پروانه نمایش نشده است. در ایام جشنواره گفته شد دلیل اصلی توقیف این فیلم به روایت امینی از «دیه» و چگونگی تامین آن ـ ماجرایی که قصه فیلم را تشکیل می‌دهد ـ و حساسیت بر چند نمای فیلم برمی‌گردد. معلوم نیست این فیلمساز تن به این تغییرات خواهد داد یا این فیلم‌ مثل سایر فیلم‌ها و در فضایی آرام خواهد توانست مجوز اکران به دست آورد.

ماجرای فیلم کیانوش عیاری را که دیگر همه می‌دانند. قصه‌ای که تصویب شده، پروانه ساخت گرفته و ساخته شده در هنگام بازبینی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. ماجرایی تکراری که می‌توانست اتقاق نیفتد و فیلمساز برای ساخت فیلمش متحمل هزینه نشود. شاید به همین دلیل هم باشد که عیاری که فیلم «بیدار شو آرزو‌» را با مجوز ساخته نمی‌تواند زیر بار حذف یک فصل از فیلمش (حدود نیم ساعت) برود، گرچه شنیده شده که او قرار است رضایت دهد تا فیلمش اکران عمومی شود. شاید «خانه پدری» او هم با گذشت زمان با رضایت کارگردانش اکران شود.

«سبب من»، فیلم جدید بهرام بهرامیان هم که شنیده شد می‌توانست یکی از فیلم‌های برتر جشنواره باشد، به دلیل کاراکتر اصلی زن فیلم و برخی روابط و صحنه‌ها نتوانست مجوز نمایش بگیرد و حتی به بخش نوعی نگاه جشنواره هم نرسید. این فیلم سرنوشت مشخصی ندارد.

فیلم «زندگی با چشمان بسته» از رسول صدرعاملی، «خیابان‌های آرام» با کارگردانی کمال تبریزی و «زمهریر» ساخته علی روئین‌تن هم از جمله فیلم‌هایی هستند که هنوز سرنوشت آنان مشخص نیست. حال باید منتظر ماند و دید که این بار معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آیا می‌تواند مشکل پیش روی این فیلم‌ها را با تفاهم و تعامل مناسب با سینماگران حل و آنها را راهی پرده سینماها کند یا نه؟

admin:یرای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 7:55 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

مراسم فرش قرمز فیلم خیابان بیست و چهارم با حضور کارگردان و عوامل فیلم در سینما فلسطین برگزار شد. در این مراسم جمع کثیری از هنرمندان سینما و تلویزیون و موسیقی حضور داشتند. سری اول عکس‌های علیرضا احمدی از این مراسم را این‌جا ببینید ...
 

admin:برای دیدن عکس ها به ادمه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 7:40 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

هر چقدر بیشتر می گذرد بیشتر متوجه می شوم با چه کسی کار کرده ام.

نشست پرسش و پاسخ «جدایی نادر از سیمین» توسط سایت سینمای ما با حضور اصغر فرهادی (كارگردان)، شهاب حسینی (بازيگر نقش حجت)، ساره بیات (بازيگر نقش راضیه)، سارینا فرهادی (بازيگر نقش ترمه) و هایده صفی یاری (تدوین گر) در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در اين جلسه نيما حسني‌نسب به عنوان مجري برنامه و مدیر سايت سينماي ما حضور داشت.
ساره بیات، بازیگر نقش راضیه درباره این سوال که «چطور به پروژه جدایی نادر ازسیمین وارد شدید و با این که در سینما تازه کار هستید، چه تفاوتی در کار آقای فرهادی نسبت به کارگردانان دیگر می بینید؟" پاسخ داد:« من هم مثل تمام بازیگرانی که برای این نقش می خواستند انتخاب شوند به دفتر آقای فرهادی رفتم و آن جا توسط آقای فرهادی و دستیارانشان تست ها و تمرین هایی را پشت سر گذاشتم و برای اجرای این نقش انتخاب شدم. در مورد کار با آقای فرهادی باید بگویم هر چقدر بیشتر می گذرد بیشتر متوجه می شوم با چه کسی کار کرده ام و به این خاطر کمتر می توانم در موردش صحبت کنم. هر چیزی که نتیجه درخشانش را بر پرده سینما دیدید در واقع حاصل تعهد کاری آقای فرهادی، تمرین ها و برنامه ریزی دقیقی بود که از قبل برای ما انجام داده بودند . همیشه حرف آقای فرهادی را در طول فیلم قبول کردم، چون می دانستم نتیجه کار قطعا خوب خواهد بود، برای این که ایشان را به خوبی می شناختم.
کار من خیلی بیشتر از گذشته سخت خواهد شد
ساره بیات درباره ادامه مسیر بازیگری بعد از این فیلم گفت: «بعد از جدایی نادر از سیمین قطعا کار من خیلی بیشتر از گذشته سخت خواهد شد و کار تعهد بیشتری نسبت به انتخاب های آینده خواهم داشت .به خاطر تمام زحماتشان و چیز هایی که از آقای فرهادی یاد گرفتم سپاسگذارم»

سه شنبه 4 / 2 / 1390برچسب:, :: 5:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

اولین دغدغه من سینماست

در نشست پرسش و پاسخ فیلم "جدایی نادر از سیمین" در پردیس ملت که توسط سایت سینمای ما برگزار شد، از اصغر فرهادی سوال شد که آیا دغدغه اساسی اش در شرایط حاضر "اخلاق" است و آیا نگفتن واقعیت را همپایه دروغ عملی غیر اخلاقی می داند؟ وی توضیح داد:«اولین دغدغه من سینماست . قبل از این که فکر کنم چه چیزی را می گویم، این که از طریق سینما می گویم دغدغه اصلی من است. به این دلیل فیلم نمی سازم که در مورد اخلاق صحبت کنم ،من به دلیل خود سینما فیلم می سازم. این مهم ترین دلیل کار من است که قابل کتمان هم نیست.»
وی در ادامه گفت:«در همین فرایند فکر می کنم تمام شرایطی را که فیلم خوب بسازم رعایت می کنم. یعنی قصه ، تکنیک، بازی و همه این ها مهم است و در دل قصه هایی که می نویسم همیشه یکسری موضوعات وجود دارد. هیچ وقت از قبل فکر نمی کنم که حالا در مورد فلان موضوع صحبت کنم. این موضوعات در دل قصه هایی که سراغ من می آیند وجود دارد. فقط بعد از این که فیلمنامه نوشته شد، بعضی از موضوعاتی را که فکر می کنم به آن واقف ترم یا برای خودم مسائل جدی تر و مهم تری تری هستند کمی پررنگ تر می کنم که یکی از آن ها مباحث اخلاقی ست که از زمان ساخت "شهر زیبا" شروع شد، در "چهارشنبه سوری" نمود بیشتری پیدا کرد و در فیلم "درباره الی" و "جدایی نادر از سیمین" آگاهانه شد. نمی دانم در این مقطع در جامعه مان باید درباره این موضوع حرف بزنیم یا موضوعات مهم تری هم هست، در این مورد خیلی آگاه نیستم، ولی می دانم که این موضوعی است که علامت سوال های زیادی برای من ایجاد می کند و چیزی که برای خودم سوال است در فیلمم با دیگران در میان می گذارم. این مال بعد از مرحله سینماست.»
فرهادی افزود: «من در جدایی نادر از سیمین وارد حیطه قضاوت یا ارزشگذاری درباره این که پنهانکاری چه میزان اخلاقی یا غیر اخلاقی است نشدم . فقط پرسیدم و به مشورت گذاشتم که به نظر شما کاری که مثلا سپیده در انتهای فیلم درباره الی می کند، ترمه و نادر در این فیلم می کند یا پنهان کاری راضیه اخلاقی است یا غیر اخلاقی؟ این علامت سوال خود من هم هست. ممکن است در خلوت خودم پاسخی برایش داشته باشم ، ولی سعی کردم این پاسخ را در فیلم جاری نکنم و یکسری علامت سوال بگذارم که بعد از فیلم به آن فکر کنیم.»


 

 

سه شنبه 4 / 2 / 1390برچسب:, :: 5:25 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

گزارش تصویری نشست پر شور و صمیمانه کاربران سایت "سینمای ما" با کارگردان و بازیگران و عوامل ساخت "جدایی نادر از سیمین"

كارگردان، تدوین گر و بازيگران فیلم «جدایی نادر از سیمین» در نشست نقد و بررسي اين فیلم که به همت سایت "سینمای ما" و در ادامه سلسله جلسات باشگاه فیلم این سایت برگزار شد ، به سؤالات کابران سایت و حاضران در نشست پيرامون اين فیلم پاسخ گفتند.
نشست پرسش و پاسخ «جدایی نادر از سیمین» با همکاری پردیس سینمایی ملت در سالن سه این مجموعه فرهنگیو  با حضور اصغر فرهادی (كارگردان)، شهاب حسینی (بازيگر نقش حجت)، ساره بیات (بازيگر نقش راضیه)، سارینا فرهادی (بازيگر نقش ترمه) و هایده صفی یاری (تدوین گر) برگزار شد. در اين جلسه نيما حسني‌نسب به عنوان مجري برنامه و مدیر سايت سينماي ما حضور داشت. علاقمندان سینما از این برنامه استقبال بی نظیری کردند، طوری که کارکنان پردیس ملت ناچار به گذاشتن چند ردیف صندلی اضافی شدند و عده ز زیادی هم به دلیل نبودن جا در سالن متاسفانه موفق به تماشای فیلم و حضور در نشست نشدند.
سری اول عکس های این مراسم را اینجا ببینید:


 
ساره بیات   اصغر فرهادی
  • ساره بیات
 
  • اصغر فرهادی


 
سارینا فرهادی - هایده صفی یاری   شهاب حسینی
  • سارینا فرهادی - هایده صفی یاری
 
  • شهاب حسینی


 
  ساره بیات - سارینا فرهادی
  •  
 
  • ساره بیات - سارینا فرهادی

 

سه شنبه 4 / 2 / 1390برچسب:, :: 3:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
  • سالن نمایش:

    VIP

  • ساعت نمایش:

    13:30-15:00-16:30-18:00-19:30-21:00-22:30

  • کارگردان:

    مهرداد فرید

  • بازیگران:

    حمید گودرزی، افسانه بایگان، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری

  • تهیه کننده:

    مهرداد فرید

  • مدیر فیلمبرداری:

    بایرام فضلی

  • موسیقی:

    آلبرت آراکلیان

  • تدوین:

    پیمان خاکسار

  • سایر بازیگران :

    رضا داودنژاد، ناصر سهرابی، الهه حصاری و جمشید هاشم پور

admin: مشاهده ی تصاویر فیلم زن ها شگفت انگیزند در ادامه ی مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 26 / 1 / 1390برچسب:, :: 4:10 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
  • سالن نمایش:

    4

  • ساعت نمایش:

    13:00-14:45-16:30-18:15-20:00-21:45

  • کارگردان:

    تهمینه میلانی

  • بازیگران:

    بهرام رادان، السا فیروزآذر، دانیال عبادی

  • نویسنده:

    تهمینه میلانی

  • تهیه کننده:

    محمد نیک بین

  • مدیر فیلمبرداری:

    علیرضا زرین دست

  • طراح صحنه و لباس:

    محمد نیک بین، آزیتا میلانی

  • صدابردار :

    اسحاق خانزادی

  • طراح چهره پردازی:

    جلال الدین معیریان

  • صداگذار:

    حسین ابوالصدق

  • موسیقی:

    کارن همایونفر

  • تدوین:

    تهمینه میلانی، سیاوش زاهدی

  • سایر بازیگران :

    آنا نعمتی، سارا خوئینی ها، سمانه پاکدل، الناز فیروزآذر، پیام صالحی، امین ایمانی و همایون ارشادی

admin:برای مشاهد ه ی تصاویر فیلم یکی از ما دو نفر در ادامه ی مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 26 / 1 / 1390برچسب:, :: 4:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
  • سالن نمایش:

    3

  • ساعت نمایش:

    12:30-14:45-16:30-18:15-20:00-21:45

  • کارگردان:

    حمید رضا صلاحمند

  • بازیگران:

    رضا عطاران، الهام حمیدی، علی صادقی

  • نویسنده:

    فرهاد سبط نوری

  • تهیه کننده:

    یوسف صمدزاده

  • مدیر فیلمبرداری:

    فرج حیدری

  • طراح صحنه و لباس:

    افسانه صمدزاده

  • صدابردار :

    مسعود شاهوردی

  • چهره پرداز:

    امید گل زاده

  • موسیقی:

    یحیی سپهری شکیب

  • سایر بازیگران :

    شهره لرستانی، حسین عابدینی، مهتاج نجومی، سیروس گرجستانی

admin:برای مشاهد ی عکس ها به ادامه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 26 / 1 / 1390برچسب:, :: 3:15 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
  • سالن نمایش:

    1

  • ساعت نمایش:

    11:00-13:15-15:30-17:45-20:00-22:15

  • کارگردان:

    اصغر فرهادی

  • بازیگران:

    لیلا حاتمی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، پیمان معادی

  • نویسنده:

    اصغر فرهادی

  • تهیه کننده:

    اصغر فرهادی

  • مدیر فیلمبرداری:

    محمود کلاری

  • طراح صحنه و لباس:

    کیوان مقدم

  • صدابردار :

    محمود سماک باشی

  • تدوین :

    هایده صفی یاری

  • سایر بازیگران :

    ساره بیات ، بابک کریمی

  • خلاصه فیلم :

    روايت جدايي نادر از سيمين

admin:برای مشاهده ی عکس ها به ادامه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 26 / 1 / 1390برچسب:, :: 3:5 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

فرزاد حسني با پرند زاهدي در «آلونك» همكاري می‌کند

با پايان تصويربرداري تله فيلم «آلونك» به كارگرداني پرند زاهدي و تهيه‌كنندگي همايون ايزدپناه در هفته اول فروردين ماه، مراحل فني فيلم در حال انجام است و قرار است فرزاد حسني ترانه اين فيلم را بسرايد.

پرند زاهدي كارگردانگفت: تصويربرداري 46 جلسه به طول انجاميد و مجبور شديم كار را در ايام نوروز هم ادامه دهيم و 7 فروردين ماه تصويربرداري به پايان رسيد.
وي در ادامه افزود: كار بسيار سختي بود، در اين كار از تمام تجربيات گذشته استفاده كردم و گروه حرفه‌اي مرا همراهي كردند. سوژه فيلم بسيار سخت و دشوار بود. موضوع درارتباط با قاچاق مواد مخدر از طريق مواد خوراكي توسط كودكان از مرزهاي كشور بود. ما مجبور شديم مرزها ايروان را در جاده قم بازسازي كنيم. كار با وجود بازيگران كودك در فصل سرما بسيار سخت بود اما بالاخره به اتمام رسيد و هم اينك تدوين فيلم توسط اليكا رضايي در حال انجام است. صداگذاري و ساخت موسيقي را نيز به ترتيب به نادر رضايي و هومن منصوري سپرده‌ايم تا مراحل فني فيلم انجام شود.



زاهدي در ادامه به احتمال تبديل فيلم به 35 ميلي‌متري اشاره كرد و گفت: فيلم با دوربين Full HD تصويربرداري شد و تلاش مي‌كنيم تا فيلم را به 35 ميلي‌متري تبديل كنيم.
وي در ادامه به موسيقي فيلم اشاره كرد و گفت: با توجه به فضاي فيلم نياز به ملودي‌‌هاي خاصي داريم. بخشي از فيلم نياز به موسيقي با كلام دارد كه قرار است فرزاد حسني ترانه اين بخش را بسرايد و بخشي از فيلم نياز به گفتار متن دارد كه قرار است اميرآقايي گفتار متن فيلم را بخواند.

بيش از 60 درصد از صحنه‌هاي فيلم خارجي و در بيابان‌هاي اطراف تهران و در لوكيشن‌هاي مختلف از جمله خانه، بيمارستان، آسايشگاه، آلونك، خيابان‌ها و... تصويربرداري شد
فيلمنامه توسط پرند زاهدي و حسن مهدوي‌فر نوشته شده و در آن ماجراي زندگي بيتا خاوري، خبرنگار حوادث روزنامه روايت مي‌شود. او روزي در مواجه با دو دختر بچه،يكي از آن ها را كه بد حال است به بيمارستان مي رساند.دخترك بدحال به علت تركيدن مواد مخدر بلعيده شده در معده اش، جان مي سپارد. بيتا با مشاهده نيمه‌اي از گردنبند (دوتكه)خواهر ناپديد شده اش سارا،در گردن دخترك دومي(باجود هشدارهاي پليس)،تصميم مي گيرد با يافتن نشاني او ، ماجرا را پيگيري كند. اما در اين مسير به گروه كودكاني بر مي خورد كه از سوي قاچاقچيان با بلع مواد مخدر به آن سوي مرز فرستاده مي‌شوند و...
در اين فيلم نگار نيكخواه آزاد، حسين سحرخيز، امير آقايي، فرزاد حسني، سهيلا رضوي، كتانه افشارنژاد ، مسعود ميرطاهري، داريوش فياضي و.. بازيگر كودك: آرينا حجتي ، آوا منصوري به ايفاي نقش مي‌پردازند.
تعدادي از عواملي كه در ساخت فيلم همكاري دارند، عبارتند از:

نويسندگان فيلمنامه: پرند زاهدي، حسن مهدوي‌فر/ كارگردان و مجري طرح: پرند زاهدي/ تهيه‌كننده: همايون ايزدپناه/ مديرتصويربرداري: شهرام نجاريان/ صدابردار: محمد كيان‌ارثي/ طراح صحنه و لباس و چهره پردازي: رحيم مهدي‌خاني/ مديرتوليد: جمشيد حاجي اسحاق/ مديربرنامه ريزي: بيژن كاشاني/ گروه كارگرداني: نينا نفيسي فرد، پيام احمدي‌نيا/ منشي صحنه: مليحه كوروش زاده/ عكاس: مژده لباسچي/ مديرتداركات: مهرزاد چلنگر/ دستياران تداركات: رامين بهزادي، عادل اماني.

پنج شنبه 25 / 1 / 1390برچسب:, :: 11:50 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

"آتشکار" و "چیزهایی هست که نمی‌دانی" در شیراز

فیلم‌های سینمایی "آتشکار" و "چیزهایی هست که نمی‌دانی" به مناسبت هفته سلامت در شیراز به نمایش در می‌آیند. به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود، اکران فیلم‌های "آتشکار" و "چیزهایی هست که نمی‌دانی" با حضور عوامل این فیلم‌ها توسط انجمن فیلم این دانشگاه در سالن سینا صدرا برگزار می‌شود.

امروز سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه فیلم "چیزهای است که نمی‌دانی" ساخته فردین صاحب زمانی با حضور کارگردان و محسن آزرم منتقد برای اولین بار در شیراز به نمایش در می‌آید و جلسه نقد وبررسی آن برگزار می‌شود.

حمید فرخ‌نژاد در نمایی از "آتشکار"

همچنین با همکاری معاونت بهداشت خانواده دانشگاه، روز چهارشنبه 24 فروردین‌ماه فیلم "آتشکار" ساخته محسن امیریوسفی با حضور کارگردان، حمید فرخ‌نژاد بازیگر و دکتر امید روحانی منتقد و نویسنده سینما برپا می‌شود. علاقمندان از ساعت 18 می‌توانند پس از تماشای این فیلم‌ها در جلسه نقد و بررسی حاضر شوند.
 

 

پنج شنبه 25 / 1 / 1390برچسب:, :: 11:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

رونمایی از پوستر فیلم «مرهم» ساخته علیرضا داودنژاد

پوستر فیلم‌سینمایی «مرهم» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوودنژاد رونمایی شد.به گزارش روابط عمومی فیلمیران امیر شیبان خاقانی طراحی پوستر، تیزر و آنونس فیلم «مرهم» را به پایان رسانید. این فیلم قرار است بعد از «زن‌ها شگفت‌انگیز است» مهرداد فرید در گروه سینمایی «آزادی» اکران شود.

طناز طباطبایی، رضا داوودنژاد، احترام حبیبیان، کبری حسن‌زاده و.... در این فیلم ایفای نقش کردند. فیلم داستان دختری است که به دام اعتیاد افتاده است و در این بین مادربزرگش به کمک او می‌آید.

پنج شنبه 25 / 1 / 1390برچسب:, :: 10:25 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

تازه‌ترین فیلم‌های عزیزالله حمیدنژاد و ابوالفضل جلیلی در کیش به نمایش درمی‌آيد

عزیزالله حمیدنژاد که فیلم " جلفا ایستگاه اول" را برای جشنواره فیلم کیش ساخته بود،آماده کرد تا در جشنواره فیلم کیش به نمایش در بیاید. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کیش،عزیز الله حمیدنژاد ،پس از گذارندن مراحل فنی،فیلم را تحویل دفتر جشنواره داد تا اولین نمایش جدید ترین ساخته او ،در جشنواره فیلم کیش باشد.
بر اساس این گزارش"جلفا ایستگاه اول" ، قصه دختر دانشجویی است که پروژه پایان نامه عکاسی اش را درمناطق صعب العبور وزیبای ارس انتخاب می کند و...
حمیدنژاد که فیلم های آناهیتا،اشک سرما، سكوت فرياد،شکوفه های سنگی،هور در آتش و..را کارگردانی کرده بود،آخرین ساخته اش "جلفا ایستگاه اول" را به تهیه کنندگی محمد خزاعی با موضوع قصه های منطقه آزاد ساخته است.از عواملی که حمیدنژاد را در تولید این فیلم یاری کردند نویسنده: عزیزاله حمید نژاد ،تصویربردار:هاشم مرادی ،تدوین:عزیزالله حمید نژاد ، مدیر تولید: علی حمید نژاد صدا بردار: مرتضی محمد پور ، صداگذار: علیرضا علویان تهیه کننده: محمد خزاعی ، بازیگر:پردیس رهنمون نام برد.

تازه ترین ساخته ابوالفضل جلیلی با عنوان "ایست" هم که به سفارش جشنواره فیلم کیش تهیه شده است،در جشنواره به نمایش در می آید.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کیش، ابوالفضل جلیلی که با فیلم هایش در بسیاری از جشنواره های خارجی جایزه های متعددی را کسب کرده،فیلم "ایست" را به تهیه کنندگی محمد خزایی برای نمایش در جشنواره فیلم کیش ساخته است که این روزها مراحل فنی خود را سپری می کند تا طی روزهای جشنواره برای اولین بار به نمایش در بیاید.
بر همین اساس، فیلم "ایست" داستان زندگی یک نگهبان جزیره را روایت می کند.در این فیلم نویسنده، تصویربردار، تدوین و طراح صحنه و لباس:ابوالفضل جلیلی، صدا بردار: محسن میرزا خانی، مجری طرح: عبدالستار کاکایی، تهیه کننده: محمد خزاعی ،بازیگران: نوید رئیسی، فرشته مستوفی، محسن میرزاخانی و نرگس کاکایی، ابوالفضل جلیلی را همراهی می کنند.
ابوالفضل جلیلی پیش از این فیلم های سینمایی مسیر معکوس،حافظ،گل یا پوچ،ابجد،دلبران،دان و...را کارگردانی کرده بود که در جشنواره های خارجی بسیاری موفقیت کسب کرده است.
 

پنج شنبه 25 / 1 / 1390برچسب:, :: 7:45 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

تازه‌ترين عکس‌ها و خبرها از «بوسيدن روي ماه» ساخته جديد همايون اسعديان

فيلمبرداري فيلم سينمايي «بوسيدن روي ماه» جديدترين ساخته همايون اسعديان به تهيه‌كنندگي منوچهر محمدي در لوكيشن ميدان قيام ادامه دارد. فيلمبرداري فيلم سينمايي «بوسيدن روي ماه» به كارگرداني همايون اسعديان در لوكيشن ميدان قيام ادامه دارد. امروز شيرين يزدان‌بخش، رابعه مدني و شيدا خليق جلوي دوربين مي‌روند.
ظرف روزهاي آينده بازي سعيد پورصميمي، مسعود رايگان و صابر ابر در اين لوكيشن آغاز خواهد شد و تدوين فيلم به هايده صفي‌ياري سپرده شده است.
در اين فيلم شيرين يزدان‌بخش، رابعه مدني، مسعود رايگان، صابر ابر، سعيد پورصميمي، شيدا خليق، شاهرخ فروتنيان، شبنم مقدمي، اميرحسين رستمي، نازنين خزاعي ، ليلي فرهادپور و... به ايفاي نقش مي‌پردازند.
در خلاصه داستان فيلم آمده است: احترام السادات و فروغ خانم كه در همسايگي هم زندگي مي‌كنند بيش از بيست سال است كه در انتظار فرزندان‌شان هستند .

تعدادي از عواملي كه در ساخت فيلم همكاري دارند، عبارتند از:
نويسنده و كارگردان: همايون اسعديان ( براساس طراحي از : منوچهر محمدي)/ تهيه‌كننده: منوچهر محمدي/ مديرفيلمبرداري: حسين جعفريان/ طراح گريم: مهرداد ميركياني/ طراح صحنه و لباس: مرجان گلزار/ صدابردار: ساسان نخعي/ برنامه ريز و دستيار اول كارگردان: مريم هژيروند/ مديرتوليد: مجيد كريمي/ دستيار كارگردان: امين قوامي، سام مظاهري/ منشي صحنه: نفيسه ذاكري/ عكاس: مهدي دلخواسته/ فيلمبردار پشت صحنه: ژرژ هاشم‌زاده/ دستيار اول فيلمبردار: پيمان شادمانفر/ گروه فيلمبرداري: شاهين سليمي، آرش رمضاني، اكبر دهقان، عاطف اميري/ دستيار اول صحنه: بهمن زربخش/ مديرصحنه: مجيد كارآمد/ دستيار لباس: آزاده صانعي/ مديرتداركات: سجاد رحيمي/ مجريان گريم: مريم رخ‌افروز، نويد ميركياني/ دستيار صدا: امير شاهوردي، برديا كربلايي/ دستيار توليد: مهدي اثني‌عشري عراقي/ دستيار تداركات: محمد ابراهيمي/ پذيرايي: رضا سعادت، اسماعيل مداراي صف‌سري/ ترابري: مهدي عرب‌سرخي، رضا اكبري، مهدي عطايي، رمضانعلي صابر.
همايون اسعديان پيش از اين با ساخت «طلا و مس» فيلمي ارزشمند با مضموني ديني توانست نظر منتقدان و هيات داوران جشنواره فيلم فجر را جلب نمايد.
همايون اسعديان سال گذشته با تهيه‌كنندگي فيلم سينمايي« سعادت آباد» به كارگرداني مازيار ميري در جشنواره بيست و نهم فيلم فجر حضور داشت.
 

admin:برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیلک کنید.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 25 / 1 / 1390برچسب:, :: 9:22 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

"مرهم"، "برف روی شیروانی داغ"، "پایان‌نامه" و "خیابان بیست و چهارم" روی پرده می‌روند

فیلم‌های سینمایی "مرهم"، "برف روی شیروانی داغ"، "پایان‌نامه" و "خیابان بیست و چهارم" طبق تصویب شورای صنفی نمایش اکران دوم بهار روی پرده می‌روند.  در تازه‌ترین جلسه شورای صنفی نمایش در سال 90 که دیروز دوشنبه 22 فروردین‌ماه ساعات طولانی برگزار شد، تکلیف اکران دوم بهار 90 مشخص شد.

در گروه استقلال فیلم سینمایی "پایان‌نامه" حامد کلاهداری پس از جدایی نادر از سیمین، در گروه عصر جدید فیلم "برف روی شیروانی داغ" محمدهادی کریمی بعد از "یکی از ما دو نفر"، در گروه آزادی، "مرهم" بعد از "زن‌ها شگفت‌انگیزند" و در گروه قدس، "خیابان بییست و چهارم" به کارگردانی سعید اسدی روی پرده می‌روند. تکلیف فیلم گروه آفریقا هم در جلسه بعدی روشن خواهد شد.

انتخاب رئیس جدید شورای صنفی نمایش به هفته بعد موکول شد.
 

admin:برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیلک کنید.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 25 / 1 / 1390برچسب:, :: 9:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

نیما حسنی نسب: از مسعود کیمیایی و همه سینماگرانی که برای تولید این مستندها وقت گذاشتند عذرخواهی می کنم

توزيع دی وی دی مجموعه آثار منتخب مسعود كيميايی كارگردان با سابقه سينما كه دو سال پيش توسط نيما حسني نسب نويسنده و منتقد سينمايي و به سفارش موسسه رسانه هاي تصويري آماده شده است، پس از دو سال همچنان نامشخص است. 'نيما حسني نسب' روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا گفت: حدود دو سال پيش با پيشنهاد مديرعامل سابق موسسه رسانه هاي تصويري تهيه مجموعه آثار برگزيده مسعود كيميايي آغاز و مجموعه منظور در مدت كوتاهي آماده شد.

اين نويسنده و منتقد سينمايي افزود: علاوه بر آثار برتر كيميايي، مستند هايي نيز ضميمه اين مجموعه شد كه در آن گفت وگو با بسياري از اهالي و چهره هاي برتر سينمايي گنجانده شده است و حتي به دليل تاكيد موسسه رسانه هاي تصويري به دليل كمبود وقت بسياري از گفت وگو ها با برخي چهره هاي سينمايي نيز به دليل درگيري شغلي و يا مسافرت آنان انجام نشد.

حسني نسب يادآورشد: درخواست ما مبني بر دراختيار گرفتن زمان بيشتري براي آماده سازي مجموعه آثار منتخب كيميايي از سوي موسسه رسانه هاي تصويري رد و با فشار كاري بسيار و تلاش شبانه روزي، اين مجموعه ارزشمند تهيه شد.

وي با گلايه از بي اعتنايي دست اندركاران موسسه رسانه هاي تصويري نسبت به توزيع مجموعه يادشده ، ادامه داد: با تغيير مديريت اين موسسه، كوچكترين خبري از انتشار اين مجموعه نيست و جالب آنكه در اين مدت رسانه هاي تصويري اقدام به انتشار مجموعه آثار كارگردانان ديگر همچون حاتمي كيا كرده است. اما همچنان خبري از انتشار مجموعه آثار ديگر كارگردان با سابقه و شاخص سينما همچون كيميايي نيست.
حسني نسب تصريح كرد: دست اندركاران موسسه رسانه هاي تصويري درباره عدم توزيع اين مجموعه ارزشمند تاكنون هيچ توضيحي ارايه نكرده اند و در اين دو سال سرمايه دولتي و انرژي و تلاش شبانه روزي يك گروه سينمايي بي نتيجه مانده است.

وي با تقدير از كيميايي كه با وجود كمبود زمان و درگيري هاي كاري براي تهيه اين مجموعه تلاش بسياري كرد، از وي و ديگر دست اندركاراني كه در تهيه مجموعه يادشده تلاش كردند و تاكنون محصول زحماتشان مجال توزيع نيافته، عذرخواهي كرد.
حسني نسب همچينن يادآور شد: پيشنهادات بسياري براي خريداري و توزيع گسترده مجموعه آثار منتخب كيميايي مطرح شده است، اميدوارم تكليف اين مجموعه از سوي موسسه رسانه هاي تصويري به زودي روشن شود تا در صورت عدم تمايل اين موسسه به توزيع آن از طريقي ديگر زمينه توزيع گسترده اثر يادشده فراهم شود.
 

admin:برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیلک کنید.



ادامه مطلب ...
شنبه 23 / 1 / 1390برچسب:, :: 12:35 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

ماجرای رای دادن به فیلم "جدایی نادر از سیمین" در سایت سینمایی imdb و همراهی خوب کاربران سایت  که از علاقمندان اصغر فرهادی و فیلمش هستند راه افتاد. به نظر می رسد که رای دادن مردم و سینمادوستان به فیلم "جدایی نادر از سیمین" کماکان ادامه دارد و "سینمای ما" که قصد داشت رتبه فیلم را هر روز اعلام کند، به دلیل تغییر زیاد این اعداد ترجیح می دهد خبرها را دنبال کند و هر چند روز یک بار به اطلاع کاربران برساند.

آخرین آمارها می گوید که فیلم فرهادی با رتبه دورقمی در فهرست 250 فیلم برتر سایت ای ام دی بی قرار دارد. دادن امتیاز واقعی و نه احساسی بهترین اتفاقی است که در این بخش می تواند بیفتد و امیدواریم کاربران به این نکته توجه کنند.

برای پیگیری و اطلاع از آخرین آمار و تغییر رتبه فیلم و همین طور برای بحث و نظر درباره این حرکت به بخش کامنت های اخبار مربوط به این ماجرا در سایت "سینمای ما" مراجعه کنید. بحث و تبادل نظر خوبی درباره این موضوع در جریان است.

رای دادن به فیلم را هم طبق مسیری که در همین کامنت ها توضیح داده شده ادامه دهید. نتایج جدید از طریق سایت اعلام خواهد شد.

شنبه 23 / 1 / 1390برچسب:, :: 12:20 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

یک آنونس تازه از فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» را این‌جا ببینید. این فیلم روز‌های خوبی را در اکران عمومی‌اش سر می‌کند.


سه شنبه 21 / 1 / 1390برچسب:, :: 3:10 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

سه پوستر تازه از  فیلم تحسین شده‌ "جدایی  نادر از سیمین " را که با استقبال بسیار خوبی در اکران عمومی مواجه شده ، این‌جا ببینید :

 
  •  
 
  •  


 
 
  •  
 
  •  

 

 

سه شنبه 21 / 1 / 1390برچسب:, :: 3:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی مرگ کسب و کار من است عصر امروز در برج میلاد تهران برگزار شد. در این نشست کارگردان و بازیگران اصلی فیلم پاسخگوی خبرنگاران بودند.عکس هایی از این نشست را اینجا ببینید...
 

 

برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیلک کنید.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:20 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

صر دیروز نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «آينه هاي رو به رو» با حضور نگار آذربايجاني كارگردان، فردين خلعتبري آهنگساز، خطيبي مشاور فيلم، رامتين شهبازي منتقد، غزل شاكري و شايسته ايراني بازيگران در بربج ميلاد برگزار شد.عکس‌های محسن هردان از این نشست را این‌جا ببینید ...

 

 

 

برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیلک کنید.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:10 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

"آتشکار" پس از هزار و یک شب انتظار، سرانجام به صبح اکران رسید

فیلم سینمایی آتشکار ساخته محسن امیریوسفی بعد از سه سال که از عقد قرارداد اکران آن در گروه عصرجدید می گذشت، سرانجام صبح شنبه، شانزده بهمن ماه در همین گروه به روی پرده سینما رفت.
آتشکار در جشنواره فجر 86 با ممنوعیت حضور و اکران مواجه شد ولی توانست با پیگیری تهیه کننده – کارگردان آن در اسفند همان سال پروانه نمایش خود را دریافت کند ولی چند روز مانده به اکران، توسط معاونت سینمائی سابق از نمایش آن جلوگیری به عمل آمد. تلاشهای بی وقفه امیریوسفی نتیجه ای نداشت و آتشکار در جشنواره فجر 87 هم نتیجه ای جز حذف از جشنواره و در محاق توقیف فرو رفتن نیافت.
در مرداد 88 آتشکار پس از کشمکشهای زیاد توانست اجازه خروج از کشور و حضور در بخش اصلی سی وسومین دوره جشنواره فیلم مونترال – کانادا را دریافت کند. بعد از هفت سال جایزه نبردن سینمای ایران دربخش اصلی این جشنواره، آتشکار توانست "جایزه نوآوری در سینما" را برای سینمای ایران به دست بیاورد. در کنفرانس مطبوعاتی آتشکار، امیریوسفی متهم!! به تبلیغ برای مذهب شیعه و مترقی نشان دادن آن شد. مسئله ای که قبل از اینکه تاثیری بر نظر معاونت سینمائی در رفع مشکل اکران آتشکاربگذارد با تغییر معاونت سینمائی و افتادن سکان سینمای ایران به دست جواد شمقدری روبرو شد.

تیم جدید معاونت سینمائی از ابتدا سعی بر نمایش تمام فیلمهای انباشته شده در پشت خطوط قرمز مدیریت گذشته داشت و در جشنواره فجر 88 بسیاری از این فیلمها به نمایش در آمد ولی سهم آتشکار نه بخش داخل یا خارج از مسابقه که تنها یک نمایش محدود در سالن مطبوعات بود. ولی همین نمایش و استقبال تماشاگران از فضای جدید و طنز آمیز آتشکار طلسم اکران آن را شکست.

آتشکار قرار بود در اکران عید 89 باشد که به اکران دوم عید هم نائل نشد و بعد اکران تابستان و پائیز را هم از دست داد! و سرانجام اجازه یافت همزمان با شروع جشنواره فجر امسال روانه پرده سینماهای کشور شود و نشان داد که سرنوشت آتشکار به طرز عجیبی با جشنواره فیلم فجر گره خورده است!

نکته جالبتر دریافت سیمرغ بلورین بهترین آنونس بود که در افتتاحیه این جشنواره و شب قبل از نمایش، امیریوسفی آن را دریافت کرد و بقول او بالاخره نسخه سه دقیقه ای آتشکار سیمرغی از جشنواره ربود! فضای متفاوت این آنونس و حضور دوباره و غیرمنتظره حمید فرخ نژاد، این آنونس را در سالنها و سایت های سینمائی کشور جزو پربیننده ترین آنونسهای سال کرده است.

سوژه آتشکار از موضوعاتی است که تاکنون در سینما به آن پرداخته نشده است و مثل فیلم قبلی محسن امیریوسفی (خواب تلخ) قصه ای جدید و غیرمنتظره دارد. حمید فرخ نژاد در این فیلم نقش بسیار متفاوت و طنزی را بازی میکند که از این بازیگر جدی سینمای ایران توقع چنین انعطافی نمیرفت.

آتشکار تقریباً آخرین فیلم از نسل توقیفهای مدیریت گذشته سینمای ایران است که روانه پرده سینماها میشود و نشان میدهد معاونت سینمائی علیرغم همه فشارها و کشمکشها همچنان پیگیر نمایش و رهائی این فیلمهاست.

آتشکار بدون تبلیغات به اکران درآمد و هم اکنون در 14 سینمای تهران شامل سینماهای عصرجدید، اریکه ایرانیان، ایران، جوان، شکوفه، ماندانا و .... بر روی پرده است و البته نمایش آن برای افراد زیر شانزده سال توصیه نشده است!
 

چهار شنبه 17 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

 نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی آقا یوسف با شرکت دکتر علی رفیعی, مهدی هاشمی و سایر عوامل و بازیگران فیلم در برج میلاد تهران برگزار شد.

سه شنبه 17 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

فيلميران با 13 فيلم براي اكران در سال 90 قرارداد بست

شركت بين‌المللي توزيع و پخش فيلميران با 13 فيلم سينمايي براي اكران در سال 90 قرارداد بسته است.  فيلم‌هاي سينمايي جرم، حوالي اتوبان، چيزهايي هست كه نمي‌دانيم، ورود آقايان ممنوع، پرتقال خوني، من مادر هستم، پرستوهاي عاشق، زنان ونوسي مردان مريخي، سعادت آباد، آخرين سرقت، شرط اول، زندگي با چشمان بسته و اسب حيوان نجيبي است عناوين 13 فيلم سينمايي هستند كه قرارداد اكران آنها با فيلميران بسته شده است و پوسترهاي آنها هم اكنون از سوي اين شركت در بازار فيلم ايران ارائه شده است.
بر اساس اين گزارش در طي روزهاي آينده نيز فيلميران قصد دارد مذاكرات خود را با صاحبان فيلم حاضر در جشنواره ادامه دهد و احتمالا قرارداد اكران چند فيلم جديد نيز تا پايان جشنواره از سوي اين شركت امضا خواهد شد.

سه شنبه 17 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:45 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

استقبال مردم از "ورود آقایان ممنوع" در اولین روز جشنواره

فیلم "ورود آقایان ممنوع" آخرین ساخته رامبد جوان که از اولین روز جشنواره نمایش خود را در سینماهای جشنواره آغاز کرده شب گذشته و در سانس 10:30شب در سینما آزادی به نمایش در آمد و با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد .

در اکران شب گذشته سینما آزادی ،در حالی که مردم بسیاری برای تماشای این فیلم در صف ایستاده بودند برای تماشای این فیلم بسیاری مجبور شدند ایستاده ویا نشسته برروی پله های فیلم به تماشای این ساخته رامبد جوان بنشینند.

در اکران شب گذشته سینما آزادی ،رامبد جوان ،منیژه حکمت ،پگاه آهنگرانی ،علی سرتیپی و....حضور داشتند .علی سر تیپی تهیه کننده این فیلم و منیژه حکمت مجری طرح آن است .

امیر پوریا از منتقدان سینمای ایران در یادداشتی که در ماهنامه فیلم نوشته با تحسین این فیلم رامبد جوان ،این کارگردان سینمای ایران رااز معدود کمدی سازان باایده وخوش قریحه خوانده است .

رضا عطاران ،پگاه آهنگرانی ،بهاره رهنما ،ستاره پسیانی ،مانی حقیقی و...از جمله بازیگران این فیلم خوش ساخت هستند که انتظار می رود از فروش بسیار خوبی در اکران عمومی برخوردار شود .

فیلمنامه این فیلم را پیمان قاسمخانی نوشته وشوخی بامزه‌ای در فیلم وجود دارد که بارها لحظات مفرحی را برای تماشاگران به وجود آورد .ساخته قبلی رامبد جوان یعنی پسر آدم دختر حوا نیز از کمدی های خوب چند سال اخیر سینمای ایران است که بااستقبال خوب منتقدان وتماشاگران مواجه شد .

 

سه شنبه 17 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:25 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

در جلسه شورای عالی سینمای ایران که به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد تشکیل شد یکی دوتن از اعضای این جلسه ،با نام بردن از فیلم انتهای خیابان هشتم ،به طرح مشکل نمایش این فیلم در جشنواره پرداختند.



آقای احمدی نژاد پس از شنیدن این نظرات ،توصیه کردند که هر چه زودتر مشکل این ساخته علیرضا امینی حل شود .

انتهای خیابان هشتم ساخته علیرضا امینی و به تهیه کندگی جمال ساداتیان است که شایعه توقیف و جرح وتعدیل فراوان آن در محافل سینمایی بسیار به گوش رسیده است . این فیلم که از مضمونی ملتهب و تکان دهنده برخوردار است تا کنون امکان حضور در جشنواره را پیدا نکرده است .

زندگی با چشمان بسته ساخته رسول صدر عاملی و خانه پدری ساخته کیانوش عیاری از دیگر ساخته های بحث برانگیز سینمای ایران در سال جاری هستند که در آستانه جشنواره فیلم فجر توقیف شده اند.
 

admin:برای دیدن عکس ها ادامه ی مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...
یک شنبه 15 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

درباره وبلاگ

سلام به همه ی دوستان عزیزم در اینجا همه چیز محیاست.امیدارم ساعتی خوب وخوشی رو در وبلاگم بگذرانید.از شما طالبم که ما رو از پیشنهاد و نظر هاو انتقادات خود دریغ نکنید.دوستان عزیز هر نوع درخواستی دارید در قسمت نظرها بنویسید تا سریعآ انجام و در وبم بذارم.این وب همیشه اپدیت میشه امیدوارم بهره کافی رو از این مطالب ببرید.دوستان عزیز این وب بنا بر درخواست های شما عزیزان میباشد پس ما رو از نظرها پیشنهاد ها و انتقادات خود دریغ نفرمائید.ما رو در این امر مهم یاری فرمائید. با تشکر ادمین وب: کریم خانی 09148116614
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farhang.it و آدرس farhang.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 46
بازدید هفته : 119
بازدید ماه : 117
بازدید کل : 16870
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ